2019. feb 20.

"Városnéző járat" az agglomerációban

írta: zolxy
"Városnéző járat" az agglomerációban

Engedjétek meg, hogy most egy kicsit eltávolodjak a kötött pályától és egy általam is érintett problémát vázoljak fel. Életem szerves részét képzi az utazás a lakhelyem és Budapest közt. Ezt a távot az esetek 99%-ban BMV-vel teszem meg (BKK, MÁV, Volán). A triumvirátus talán legstabilabb része a Volán, bár sokszor van úgy, hogy még aludnék reggel, de muszáj felkeljek, mert fél 7 után csak 9 körül van busz és az utóbbi meg már késő. Vagy ha csak szórakoznék a hétvégén, akkor is max 8-ig lehet, mert a 8:03-kor induló Z50-eshez van az utolsó busz, de persze vannak alternatív megoldások, mint bicikli vagy szólok apunak, esetleg taxi vagy séta. Szóval akármennyire is a legkisebb a V, de legtöbbször hozzá kell igazítsam főleg az M-et, ...

Tovább Szólj hozzá

volán busz vasút bicikli vasútállomás előváros agglomeráció 591 MÁV 590 Pilis Pest megye vasútfelújítás Újlengyel Nyáregyháza hopponhoppoff

2018. sze 09.

Új 40-es fővonal a Duna mentén

írta: zolxy
Új 40-es fővonal a Duna mentén

Egy határral arrébb Ausztriában, jelenleg 3 vasúti alagutat fúrnak . Mind a 3 alagút célja, hogy gyorsítsa a személy-, de főként a teherforgalmat. A Brenner-hágó alatti nagyban fogja segíteni az Olaszország és Németország közötti kereskedelmet, de tiroli tartományra is kedvező hatással lesz.

Az új Südbahn

Amiért most posztot írok a főleg a másik két alagút miatt van. Klagenfurt és Graz is jó kapcsolatokkal rendelkezik az osztrák fővárossal, de Karintia és Stájerország központjai között jelenleg nincs kötött pályás közlekedés. Ezen fog segíteni az új bázisalagút, a Koralmtunnel. Így az Olaszország felől érkező szerelvények Graz érintésével jutnak el Bécsbe, ezzel segítve a város fejlődését és az országrészek ...

Tovább Szólj hozzá

42 máv vasút 40 150 46 agglomeráció 41 összekötés Pécs Bécs Dunaújváros Magyarország Budapest Klagenfurt Paks Szekszárd Duna Kalocsa Mohács Fejér Tolna Graz Dunaföldvár Százhalombatta Adony Semmering Pusztaszabolcs Kiskunság Ercsi Südbahn Duna híd 40-es vonal Koralm

2018. júl 22.

A 24-est Budára!

írta: zolxy
A 24-est Budára!

A héten volt szerencsém utazni az 1-es villamossal, ami most "a nyári nagy felújításokból" sem maradhatott ki. Jelenleg pótlóbusz közlekedik a Népliget M és a Közvágóhíd H között. Amikor a pótlóbuszon éppen áthaladtunk Lurdy ház előtt, eszembe jutott egy régi elképzelésem, amit most megosztanék.

Átvezetés Budára:

Budapestnek,  jónak mondható a villamos hálózata, főleg Budán, ami köszönhető a Fonódó projektnek, viszont Pesten vannak hiányosságok. Hálózat szempontjából a haránt irányú villamosok a hangsúlyosak (4-es, 6-os, 1-es, 3-as). A 24-es vonal, két körút közé van beékelődve, de ez a viszonylat is haránt vonalnak tekinthető. Az északi vége könnyen tovább vihető lenne a Dózsa György úton, viszont a nyugati ...

Tovább Szólj hozzá

2018. már 02.

A budapesti Ostkreuz (Expo vasútállomás)

írta: zolxy
A budapesti Ostkreuz (Expo vasútállomás)

Budapestnek van egy olyan, jelenleg kihasználatlan vasúti területe, ami könnyen válhatna a város egyik legnagyobb közlekedési csomópontjává. Ez a hely Kőbányán az Expo mellett található. Itt keresztezik egymást külön szinten a Nyugatiból (100a, 142) és a Keletiből (80a,120a) induló vonatok egy része, de más útirányok bekapcsolásával és szervezésével, a város bármely pontjára el lehetne jutni. Volt, aki ide álmodta meg a Központi pályaudvart . Szerintem, annak nem alkalmas, mert távol fekszik a város magjától, viszont jelentősége így is megkérdőjelezhetetlen lenne, mint átszálló állomás. A legjobb hasonlat, a címben megemlített Ostkreuz állomás példája mutatja.

 Ostkreuz 

Ez a megálló ma Berlin egyik legnagyobb vasúti ...

Tovább Szólj hozzá

bkv máv metró 1 vasút aluljáró 150 agglomeráció összekötés 120a körvasút bkk 100a Ferencváros Budapest Zugló M2 M3 3-as metró Kőbánya-Kispest Expo Kőbánya Belváros Köki 37-es villamos 2-es metró Puskás Ferenc stadion Kőbánya-alsó 80a 100bud királyvágány

2017. dec 14.

150 / 140 = ?

írta: zolxy
150 / 140 = ?

Hamarosan elkezdődik a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása, kibővítése, hogy a görögországi Pireusz kikötőjéből a kínai áruk, a Szaloniki-Szkopje-Nis-Belgrád-Újvidék-Szabadka útirányon és a hazai 150-es számú kelebiai vonalon, eljusson Budapestre, azon belül is Ferencvárosba, majd onnan tovább nyugatra. A kínaiak érdeke, hogy Pireuszból, minél gyorsabban nyugatra tudják szállítani a konténereket, mivel a kikötő jelentős része kínai tulajdonban van. A vonal a X. számú páneurópai korridor része.

150_bp-athen.png

Görögország, Macedónia, Szerbia

A három országban az a közös, hogy a térképen bejelölt vasútvonalak, az országok fő vasúti ütőereiknek számítanak. Érdekességképpen elmondom, hogy a három ország teljes vasúti ...

Tovább Szólj hozzá

kína máv fejlesztés vasút 150 agglomeráció 142 összekötés 140 Magyarország Ferencváros Szerbia Vajdaság Budapest Görögország Újvidék Szeged Duna Kecskemét A1 M5 Pesterzsébet Belgrád Lajosmizse Soroksár Szabadka Macedónia Kiskunság Duna híd

2017. nov 26.

A kisföldalatti kiaknázatlan lehetőségei

írta: zolxy
A kisföldalatti kiaknázatlan lehetőségei

Mindannyian nagyon szeretjük és büszkék vagyunk a kisföldalattira, amely Budapest első és Európa második metróvonala, a londoni után. Turisták százai keresik fel naponta és gyönyörködnek egy-egy állomás szépségeiben (Csak a Mexikói útra ne tévedjenek :). Persze, amennyire aranyos és szerethető, annyira sok negatív tulajdonságai is vannak: zsúfolt, szűk, rövid, korszerűtlen, nincs akadálymentesítve stb.

Mik a tervek?

A BKK oldalán elérhető egy tanulmány az M1-es metró felújításáról, korszerűsítéséről és esetleges meghosszabbításáról. Remélhetőleg a hiányosságok orvoslása is megtörténik majd.

  • vezető nélküli szerelvények: mivel a jelenlegi kocsik így is rövidek, így ahol csak lehet, növelni kell az új ...
Tovább Szólj hozzá

bkv máv metró fejlesztés vasút sárga kisföldalatti bkk Budapest M1 Duna Zugló Városliget Belváros Várkert Bazár 3-as villamos Mexikói út Vigadó tér Fővám tér Hungária körút Milfav Városliget vasútállomás Duna híd

2017. ápr 09.

Mi lesz veled Dél-Pest?

írta: zolxy
Mi lesz veled Dél-Pest?

Az előző posztom folytatásaként, most Pesterzsébet és Csepel kötöttpályás közlekedését vizsgálom meg. Erről egyébként az M5-ös metró kapcsán írtam már. Röviden arról lesz szó, hogy Pesterzsébeten újragondolnák a villamosközlekedést, valamint a Hév meghosszabbításával a kerület kapna egy közvetlen kapcsolatot a belvárossal. Ugyancsak igaz ez Csepelre is, habár itt a Hév már súrolja a belváros szélét, de remélhetőleg a hosszabbítással még több utast tudna vonzani. Csepel közlekedését nagyban befolyásolhatja egy új Duna-híd a budai oldallal, többek közt erről is szó lesz.

Új Duna-híd

Kezdjük is rögtön az új híd tervezetével. Ugyebár köztudott, hogy az Olimpia miatt megálmodtak egy hidat, amit csak Galvani hídként ...

Tovább Szólj hozzá

2017. már 23.

Hévből Metrót!

írta: zolxy
Hévből Metrót!

Korábban írtam egy posztot, ahol az Olimpia és az M5-ös metró kapcsolatáról szólt. (Erről itt olvashatsz bővebben.) Talán örülhetünk közlekedési szempontból, hogy Budapest visszavonta az olimpiai pályázatát, így az M5-ös metróra megmaradt továbbra is a remény. Olyannyira, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) tervezői pályázatot írt ki a ráckevei (H6-os) és a csepeli (H7-es) HÉVek fejlesztésére és meghosszabbítására. Gyakorlatilag ezt már tekinthetjük az M5-ös metró egy szakaszának, amennyiben tényleg meghosszabbodna a Kálvin térig a Hév vonalak, habár a cikkben ez bizonytalanságot mutat: "Azzal kapcsolatban, hogy több weboldalon felmerült, ebből a fejlesztésből alakulhatna ki az "5-ös metró", Loppert Dániel úgy ...

Tovább Szólj hozzá

bkv máv metró olimpia vasút hév lila agglomeráció összekötés bkk Ferencváros Budapest 5-ös metró M5 Csepel Pesterzsébet Soroksár Szigetszentmiklós Danubius Nagykörút Kálvin tér Boráros tér H6 H7 4-es6-os

2017. már 03.

A repülőtér vasúti kapcsolatának lehetőségei

írta: zolxy
A repülőtér vasúti kapcsolatának lehetőségei

liszt.jpg

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Közép-Európa egyik legjobb és legforgalmasabb repülőtere. Számos díjat is nyert, az elmúlt években és a kínálata egyre csak bővül, ahogyan az utasszám is egyre magasabbra kúszik, ami egyre jobban indokolja a közvetlen kötöttpályás közlekedést a belvárossal. A legfrissebb hírek szerint, az olimpia nélkül is megépítik a ferihegyi vasútvonalat. Habár sokan az M3-as metrót szeretnék meghosszabbítani, de a vasút jobb alternatívát nyújt, akár országos összeköttetést is biztosít, ráadásul gyorsabb és a budapesti S-bahn egyik legfontosabb eleme lenne.

A következő térképeken az elképzelt útvonalakat mutatom be. Először is nézzük meg, hogy melyik terv az aktuális egyelőre.
Ezt a képet a ...

Tovább Szólj hozzá

2017. már 01.

Hozzuk közelebb Nógrádot!

írta: zolxy
Hozzuk közelebb Nógrádot!

71-es és 78-as vonalak összekötése

Ebben a posztban most kitekintek a városhatáron túlra. Budapest szerves részét képzik az elővárosi vasútvonalak, de lenne még hova fejlődni (pl S-bahn). Most arról lesz szó, hogy a 71-es vonal északi felét, hogyan lehetne új irányba vezetni. Manapság Nógrád megyét elkerüli az összes fő vasútvonal és autópálya sem érinti. Az ország egyetlen megyéje, ahol az összes vasútvonal villamosítatlan. Régen volt közvetlen vonat Salgótarjánba, a balassagyarmati közvetlen járat is megszűnt nemrég, amely Aszódon keresztül járt. Ezen kellene változtatni!

Az ötlet az lenne, hogy a 71-es vonalat összekötni a 78-as vonallal a 77-es vonal egy szakaszának a felhasználásával, ezáltal az elővárosi közlekedés bővülne a Galga menti településekkel. ...

Tovább Szólj hozzá

máv vasút 71 77 agglomeráció 78 Vác Balassagyarmat Váckisújfalu Nógrád Őrbottyán Galgamácsa Galga