Utolsó kommentek:

MCdaveedHUN 2020.02.02. 12:11:33

Ez bele kerülne 2000-3000 milliárd forintba.

Bejegyzés: Új 40-es fővonal a Duna mentén

zolxy 2019.02.23. 19:51:17

@Kolompár Magneto: Vonatozom, de el is kell valamivel jutni odáig...

Bejegyzés: "Városnéző járat" az agglomerációban

2019.02.21. 11:41:25

De miért buszozol, mikor a vonat sokkal jobb?

Bejegyzés: "Városnéző járat" az agglomerációban

Józsa Lajos 2019.01.20. 16:00:52

Ha már a békéscsabai vonatokat is a reptér felé akarják közlekedtetni,akkor ne Monorig tervezzék csak a vonalat! Legyen Ceglédig külön pálya,ami 160 km/h-ra alkalmas.Mert a 120a vonal elvezetéséhez azt a vonalat is fel kellene újítani teljesen.Ami nem árt,viszont a mostani max 120 km/h-nál nem tervezik nagyobbra.Elég sok tehervonat jár már a 100a vonalon,ha még a békéscsabai vonatok is arra mennének,akkor tuti lenne a torlódás és ebből adódóan a késés is.

Bejegyzés: A repülőtér vasúti kapcsolatának lehetőségei

Tízmillió 2018.11.06. 19:36:45

@zolxy: S-Bahn igazából a meglévő személyvonalakból összerakható lenne máshol is. Miskolc, Debrecen, Győr... A meglévő vonalakat kell csak összekötni. Könnyebb is lenne, mint Pesten.

Bejegyzés: Új 40-es fővonal a Duna mentén

Tízmillió 2018.10.21. 09:49:45

@zolxy: A vegyes üzemű metró szerintem szükségtelen túlzás. Első lépésben egy jó széles, négysínes alagút kell, első körben vasútüzemmel. Aztán ebből kettőt következő ütemben megkap a metró. Ehhez nem kell vegyesüzemű metró, ami egyébként is kihasználatlan lenne a jelen hálózaton. Azért a két megállónyi szakaszért nincs sok értelme a vegyes üzemű metrónak.

Bejegyzés: A repülőtér vasúti kapcsolatának lehetőségei

zolxy 2018.10.05. 18:41:25

@Makóember: @Tízmillió:
Egyelőre elég, ha a vasút eléri a repteret, aztán ha a forgalom indokolja és a Vecsés felé is jobban kiépül a város, akkor el lehet gondolkozni a M3 meghosszabbításán is. Persze jó ötletnek tartom a vasút és metró üzem összekapcsolását is Kökin. Vegyes üzemű metróvonat kell, ami képes felső vezetékből és 3. sínből is áramot felvenni. Bár ehhez talán kéne egy-két bújtatás. A tehervonatok számát mérsékelni kell a 100a-n (persze ott a 120a és lehetne a 142-es is Kecskemét felé).
A 120-as bevezetése opció. Én azért választottam Gyömrőt, mert ha ránézel a térképre, akkor kevesebb töréssel megoldható + ott az M0-ás.

Bejegyzés: A repülőtér vasúti kapcsolatának lehetőségei

zolxy 2018.10.05. 18:05:37

@Makóember:
"Nem vitatkoznék tovább, látszik hogy nem tudtalak meggyőzni. Mindettől függetlenül értelmesnek tartalak, van egy csomó jó elgondolásod, sztem még jobb akkor lehetnél, ha meg tudod fogadni mások jóindulatú szándékait, kritikáit. :) "

Legyen zárszó :D de tetszett az érvelésed és elgondolkodtató.

Bejegyzés: M2-es metró újragondolva

Tízmillió 2018.10.02. 20:17:18

@Makóember: Én azért szavazok a 4 vágányra, mert a 100-as vonalon ott maradna a vonat is mellette, mert az aggló igényli. Viszont a metró több helyen állna meg (épelméjű esetben), és lehetőség szerint ne tartsa fel a vonatot. Viszont első körben a 120-ast én nem vinném el erre, maximum ha a teherforgalom indokolja. A személynek szerintem elég lenne egy új buszjárat, Keresztúr Központ - Rákoshegy - Ferihegy útvonalon. Példának nézd meg Prágát, azon belül is a 100-as vonalat (már csak azért is, mert egy prágai fejlesztés potenciális továbbfejlesztéséből jött az ötlet erre az egész metrós trükkre, mert ott lehet, hogy megcsinálják :D ). A 100-as vonalon szintén megmaradna a menetrendszerinti forgalom, de egy Ferigegy vá. - Reptér buszjárat azzal elbír szerintem, Szemeretelepnél (ahol a 4-es út menti külső P+R is elfér) úgyis meglenne a metróra is az átszállás, három perc időtöbblet áfával, nem több.

Bejegyzés: A repülőtér vasúti kapcsolatának lehetőségei

Makóember 2018.09.30. 01:22:40

@zolxy: Kérlek nézd meg előbb a helyszínt először Google mapsszel és utána a saját szemeddel. Érteni fogod hogy miért nem életképes. És igen, am nem mindegy hogy a semmi közepén hol viszem. Pont most volt egy adás a Fókuszon, Türkmenisztán bemutatásáról szólt és ami ide kapcsolódik hogy megépített a kedves türkménbasi egy bazi nagy repülőteret de úgy kongott az ürességtől mintha vmi filmdíszlet lett volna csupán. Nagyon szép nagyon elegáns, funkcióját tekintve jól megtervezték csak egy gond van vele: nem számolták bele a valóságot. Nem szeretném viszontlátni egy hatalmas csomópontot benne metróval és s bahnnak több tíz (neadjisten száz) mrd ft ot elherdálva a PUSZTÁN. Tudod mi hiányzik: a VÁROS. Funkcióját bizonyára ellátja, megtervezhetik nagyon szépre, csak nincs mögötte ÉLET, ami miatt az egésznek értelme lenne. Tökéletes példája pl. a Rákóczi út. Egykor és most is a legfontosabb főútvonal tartozott hozzá, de amióta CSAK az átutazást testesíti meg a 2x3 sáv autópálya szakaszával, eltűnt belőle az élet. Lepukkant ORION tábla, régi gyógyszertár, S-modelles reklám az üvegen... ezt szeretnénk? Nyilván Rákoson nem voltak (és teszem hozzá: lesznek) 3-5-10 em. házak, így még a múltból sem tudnánk érvet csiholni. Ha mindenképp választás elé lennék állítva, nyugodt szívvel mondanám az Expós hosszabbítást (teszem hozzá csak az Expo állomása kívánná ezt meg), mert az tartalmaz ésszerűséget. A hálózati indokot nem tudom elfogadni. London és Moszkva között nem Debrecenben fognak átszállni az emberek. :D

Nem vitatkoznék tovább, látszik hogy nem tudtalak meggyőzni. Mindettől függetlenül értelmesnek tartalak, van egy csomó jó elgondolásod, sztem még jobb akkor lehetnél, ha meg tudod fogadni mások jóindulatú szándékait, kritikáit. :)

(Hú de nagyon patetikus lett a vége :DD)

Bejegyzés: M2-es metró újragondolva

Makóember 2018.09.29. 20:34:52

@zolxy: @Tízmillió: Így van, Tízmillió megint a legjobb ötletet mondja, csak épp a sok ígérgetés közben senki sem gondolkodik pedig csak a józan ész kell hozzá. :) Köki és Pestlőrinc között talán nem kell 4 vágány hanem elég lenne mindkét áramellátást biztosítani (magyarul: építeni egy plusz harmadik sínt ami ugye a metró árama). Ebben az esetben jó a B vált., annyi különbséggel, hogy a vonalakat szigetperonosra kell építeni mert az a legkényelmesebb és ezzel nem a peron két szélére (1 és 6) teszed a metrót.

Plusz: Ha már a 120 mint opció elgondolkodtál, szerintem simán be lehet kötni még Maglódba is. Oké, szőrszálhasogatás, de ha már számolsz vele, érdemes minél több várost / megállót belekötni, és esetleg Rákoskert és Maglód közötti szakaszon egy delta is lehetne, hogy senki se maradjon ki a jóból. :) Ezzel létrehozhatsz pl egy körbeérő járatot, hogy minél nagyobb elérése legyen a reptérnek. Nem mellesleg kb 5 perc alatt kinn lennék. :D Viccet félretéve ha már fejlesztünk, mindig használjuk ki a legjobban a lehetőségeket.

Bejegyzés: A repülőtér vasúti kapcsolatának lehetőségei

Tízmillió 2018.09.29. 00:17:53

@zolxy: Kicsit előreszaladtál, én a 100-as és a 70-es összekötésénél tartok még csak :) Rákospalota-Újpest (M3) - Herminamező (M1) - Zuglő (M4) - Törökőr (M2) - Kőbánya Központ - Köki (M3). Első körben ez lenne indokolt, mind kapacitás, mind járatsűrűség terén. A többivel kicsit többet kell gépészkedni, de az elv azonos.

Bejegyzés: M2-es metró újragondolva

zolxy 2018.09.27. 14:27:14

@Tízmillió: abszolút! Kelenföld (M4) - Danubius (M5) - Népliget (M3) - Expó (M2) - Zugló (M4) - Városliget (M1) - Rákospalota-Újpest (M3) / Aquincum (M5). De ide kell két külön vágány és bújtatásokra is szükség lenne, mert minimum 10 perces követésre van szükség, de inkább 5.
Népliget - Expo - Zugló kapcsolatát bővebben taglaltam az Expó állomással kapcsolatban.
valtobp.blog.hu/2018/03/02/a_budapesti_ostkreuz_expo_va

Bejegyzés: M2-es metró újragondolva

zolxy 2018.09.27. 14:14:12

@leveskockaa: természetesen Pécs elővárosát is nagyban segítené ez az összekötés! Akár egy jól felépíthető S-bahn is felépíthető Pécs elővárosában. A 40-es vonalon van teher forgalom is, de Horvátország felé inkább és főleg a 30-ason zajlik, viszont Bosznia felé ez a legrövidebb út. Ehhez jó volna, ha a bosnyákoknál is lenne igény felénk. A teher szempontjából mind1, hogy merre megy, a lényeg, hogy gyors és a lehető legrövidebb legyen. Személyforgalom meg lényegesen nagyobb a Duna mentén, mint a Kapos völgyében,
Az Ercsit elkerülő pálya hasznosságát nem firtatom.
A 150-es "gyorsvasútról" már megírtam a véleményemet:
valtobp.blog.hu/2017/12/14/150_839
A kolozsvári gyorsvasúttal kapcsolatban pedig egyértelmű, hogy a jelenlegi pályák korszerűsítése és gyorsítása a megfelelőbb. Ennek, amúgy inkább politikai üzenete volt, mintsem tartalmi.

Bejegyzés: Új 40-es fővonal a Duna mentén

Tízmillió 2018.09.26. 07:52:41

@zolxy: Én pont azért nem szoktam számolni az alagúttal, mert az már elvi szinten is esélytelen. 50 méter mélyről valahol fel is kellene jönni. Meg persze, a felszíni S-Bahn kapcsolódó fejlesztései pont kijönnének az árából. Mondjuk egy Vác-Ceglédhez mi kell? Két megálló az M3-ra Palota-Újpestig, egy M4 II. ütem, egy megálló a vasútra a Mexikói útnál, és egy átszállópont az M2-vel. Kész is van. Ezért javaslom inkább a felszíni fejlesztést.

Bejegyzés: M2-es metró újragondolva

Tízmillió 2018.09.26. 07:19:00

@Makóember: Annyival kiegészíteném, hogy lenne annak folytatása Csepelen kívül is. Budatétény is igényelni fogja lassan a 6-os út forgalmával együtt, és Csepelről közelebb van, mint egy M4 leágazásnak.

Bejegyzés: Mi lesz veled Dél-Pest?

leveskockaa 2018.09.25. 19:53:48

A most épülő Ercsi elkerülő akár kompatibilis is lehet ezzel, csak egy kicsit kellene áthelyezni a te piros vonalad északi végét. Szívesen látnám az A verziót is, de biztosan sokkal drágább a domborzat miatt. Lehetne valami elővárosi jellegű forgalom Pécs környékén is, nem feltétlen csak Budapestnek lehetnek elővárosai. Szigetvár-Szentlőrinc-Pécs-Pécsvárad és tovább Szekszárd, természetesen ésszerűen a közbenső településeken megállva, például Bátaszék. Lehetséges az új "IC" pálya kihasználása a személyvonatok számára is, például Mohács irányában (B verzió, vagy A+B). A pécsi irány nem lesz soha jelentős nemzetközi forgalom hozója, értem ezt úgy hogy nem szerepel az országos rendezési tervben erre vezetett jövőbeni nagysebességű vonal, illetve nem hallottunk a közelmúltban semmit a kormány egyelőre erősen kérdőjeles "250-es" "gyorsvasútjáról", például a kolozsvári irány eléggé béna abból a szempontból, hogy a magyar érdekeknek ugyan megfelel, de nem esik egybe a bukaresti iránnyal, a domborzat finoman szólva nem alkalmas nagy sebességű közlekedésre, kivéve ha hajlandóak vagyunk kilométeres alagutakat fúrni. Visszakanyarodva Pécshez, ez az extra pálya Ercsinél az IC-knek, átmenő személyeknek (értelemszerűen Ercsi érintése nélkül) és tehervonatoknak épül. Ezekkel a fejlesztésekkel talán meg lehetne indokolni egy ilyen kanyarlevágást, illetve a megnövekedett forgalom az újonnan feltárt, bekötött településekről igazolná a beruházást.

Bejegyzés: Új 40-es fővonal a Duna mentén

Makóember 2018.09.25. 16:45:25

@zolxy: A hullámvasúttal nincs gondom, a 3-4 percenkénti felszíni járásból annál inkább. Persze meg lehet oldani hogy az autók menjenek a hév alatt csak éppen utána nem tudod meghosszabbítani. A kérgesítés azért jobb mert 1) olcsóbb megoldás mint fúrni 2) gond nélkül lehet csinálni utána a folytatást. Úgy képzeltem el hogy mivel már a Kikötőnél adott a két híd azon még átmegy, de utána kényelmesen le tud robogni a föld alá. Vagy ha mégsem, akkor helycsere, a hév lesz a Kikötőnél alul, a keresztezés meg fölül. Kettő híd miatt ne áldozzuk be a folytatás lehetőségét. Az már csak tényleg egy plusz hogy a régi hév sínét fel lehet használni villamosnak, de a kérgesítés szempontjából ez itt és most lényegtelen. Most épp az a trend hogy dél felé terjeszkedik Budapest, ha Csepel jobban beépül hidd el, jól fog jönni az a kéregszakasz.

Bejegyzés: Mi lesz veled Dél-Pest?

zolxy 2018.09.24. 22:17:45

@Tízmillió: "A Lajtha László utca a János utcáig elég széles. Onnan csak egy járda egészen a Topánkáig, ami a házak között vezet. Ott már nem tud elmenni a villamos."

De pont, hogy beférne, persze ez azzal járna, hogy az Interspar oldalsó bejárata megszűnik és a járda is. Csak a villamos járhatna. Inkább aggaszt az iskola kerítése, de az is megoldható. Aztán már is megérkeztünk a Penny parkolójához és a városközponthoz. Semmi se lehetetlen :)

Am meg nem értem mi bajotok a "hullámvasutazással", utasként kb semmit nem lehet érzékelni ebből. Am meg az M2 és az M3 is "hullámvasutazik" csak a föld alatt...
Csepelre magas vezetésben érkezik a Hév, ami nagyon jó, hogy már meg van oldva a külön szintű kereszteződés a Teller Ede úttal (majdani Határ út és alberfalvi híd közötti fontos szakasz. Ezért gondoltam, hogy érdemes töltésen elvinni az Ady Endre útig ahol majd a 3-as villamos keresztezné. Az meg nem kivitelezhető, hogy a magas vezetésből egyből a föld alá. Na az már valóban hullámvasút lenne.
De itt talán jobban leírtam, hogy mit akarok:
valtobp.blog.hu/2017/01/27/olimpia_vs_5-os_metro

Bejegyzés: Mi lesz veled Dél-Pest?
süti beállítások módosítása